Naucz się dbać o swoje zdrowie

Nasze samopoczucie, kondycja fizyczna oraz zdrowie zależy od tego, jak o siebie dbamy. Sama staram się przestrzegać kilku zasad, które pozwalają mi czuć się świetnie. Prawidłowa dieta oraz aktywność fizyczna nie tylko sprawiają, że unikamy chorób, ale również poprawiają nasz wygląd.

Odżywianie

Cztery albo nawet pięć posiłków dziennie każdy powinien przyjmować. Trzymając się tej zasady zawsze staram się, aby potrawy te nie były tak obfite, ale mimo wszystko bogate w zdrowe składniki. Ważne jest również to, by posiłki te były zróżnicowane, dzięki czemu możemy zapewnić naszemu organizmu najważniejsze witaminy oraz minerały. Dużą uwagę warto zwrócić na pierwszy posiłek, czyli śniadanie. Zawsze przygotowuje sobie taką porcję, która da mi energii na cały dzień. Śniadanie powinno być bogate w białko oraz zdrowe tłuszcze, które redukują zmęczenie oraz senność w ciągu dnia. Kolacja powinna być zjedzona nie później niż przed 19. Porcje ostatniego posiłku mogą być mniejsze, ponieważ i tak starczą one do następnego śniadania.

Higiena

Kolejny bardzo istotny element. Wraz ze wzrostem świadomości oraz poprawy zdrowia człowieka, wzrosnąć musiała także higiena osobista. Codzienna kąpiel nie zabiera tak dużo czasu, a z pewnością wpływa na nas bardzo dobrze. Warto również zadbać o czyste i świeże ubrania.

Sport

Aktywność fizyczna jest tym, co kocham i uważam, że każdy powinien choć trzydzieści minut w ciągu dnia przeznaczyć na ruch. Poza odpowiednią dietą warto zdecydować się na siłownię, basen lub choćby bieganie. Nic w tym dziwnego, że stało się ono ostatnio tak modne. Każdy wie, jak ruch wpływa na kondycję organizmu. Dlatego każdego dnia przed pójściem do pracy zakładam wygodne buty i biegam przez co najmniej dwadzieścia minut.

Sen

Zdrowy i spokojny sen wpływa na naszą regenerację. Ćwiczenia oraz zdrowa żywność na nic się zdadzą, gdy nie będziemy się wysypiać. Osoby dorosłe mogą spać nawet do ośmiu godzin na dobę. Aby zapewnić sobie odpowiednie warunki do spokojnego snu, staram się wyciszać i nie odbierać niepotrzebnych bodźców, jak np. telewizor, czy głośna muzyka.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*